مشعل

شبانه گرد گل پروانه گشتم، به یاد تو به گل بس راز گفتم، حکایت ها که با تو گفته بودم ، به جای تو به گل ها باز گفتم

مشعل

شبانه گرد گل پروانه گشتم، به یاد تو به گل بس راز گفتم، حکایت ها که با تو گفته بودم ، به جای تو به گل ها باز گفتم

گنبد طلایی

جنیان و انسیان و آدمیان گویند: هشتمین اختر تابناک ولایت گنبدی دارد طلایی، دلها را طلایی می کند.

قلب های غریبان را کربلایی می کند!

درون آدمیان را خدایی می کند!

پراهن یوسف چشم های یعقوبان را بینای می کند!

گویند: که راه کربلا گر بسته است مشهد الرضا(ع) کربلاست!

اما ای یاور غریبان من که قم، تهران، شیراز، اصفهان، سمنان، ساوه و... هستم می شود دستم گیری کربلایی شوم.

ای یاور غریبان سالیان منتظر کربلا بودم، رژیم صدام رفت، ابر نیز کنار رفت و لحظه ی نور خورشید درخشید ولی باز پیش چشمم تاریک شد و امید از برم پرواز کرد. چون پدرانم به نامه ی جد تو یعنی صاحب نجف اسلام آورده بود لذا راه را برویم بستند!

ای دانای قلب ها شرمنده از اینکه در دو قدمی تو هستم اما نتوانم چشمان گنه آلودم را در ضریح تو گزارم تا شاید در روز رستاخیز چشمانم نابنای دوزخ شود! آخر اگر گنبد طلایی تو برای غریبان کربلا است، در روی غریبان بسته است!

ای خورشید خراسان تو را به پهلوی شکسته ی مادرت قسم می دهم، ضامن تمام آنان که عاشقانه سوی گنبد طلایی تو می آیند از تمام بلاها محفوظ شان بفرما!

ای امام نگذار! زنان، کودکان، و... با دل پر از حسرت از زیر چماق و آنطرف زنجیر فولادی، که خاک کشورها را هم جدامی کند برای سرودنی غزل سلام سر تعظیم فرود کنند!!!  

آمین و یا رب العالمین

 

جهت اطلاع!

عصر کنونی عصر اطلاعات(IT)، تکنولوژی و پیشرفت و ترقی است. و لذا همه در آن واحد و قبل از آنکه صاحب اصلی موضوع اطلاعی پیدا نماید، تحلیل گران در تحلیل آن در آمده و یا برخی به دنبال گاف ها میگردند، برخی دنبال انتقاد های نه شاید سالم، خلاصه هر کسی به دنبال غرضی است.

بنابراین هر از گهی مطالب قابل تأمل و فشار انداز انگشت زیر دندان سایت های خبر رسانی و جرایید منسوب به جمهوری اسلامی ایران منتشر می شوند.

جالب اینجاست که اظهار نظریات چه بسا توهین آمیز در پایان آن خبرها درج می شوند، علت اش هم مربوط به افغانستان و یا مهاجرین افغانستانی است.

چند قبل دنبال اخبار روز بودم، سایت تابناک، خبری از بهره برداری سد سلما در افغانستان با مجرگری هندستان و تحلیل نسبت به آب دریایی هامون داشت.

نتیجه از تحلیل کم شدن دریای هامون و کم یابی سر مرزی های ایران بود.

خلاصه آنچه نظر را بیش از مقاله جلب می کرد؛ نظریات نه سنجیده و توهین آمیز و با الفاظ زننده و زشت خوانندگان محترم ایرانی بودند که بیانگر از اطلاعات اندک از قوانین بین المللی و اوضاع مهاجرین افغانستانی مقیم ایران بود.

پس! لازم است برای این دسته دوستان که همواره به دنبال حقایق هستند بیان شده تا با درک آن، انگشتان را روی کیبورد رایانه هایش گذاشته اظهار نظر نمایند و بدانند که اگر نشانه، یکی است بر گشت چهار تا است!

 

ادامه مطلب ...